Desgranant els estils de natació


Hola família!!

Ja torno a estar per aquí. Motivat per una entrada del Xavi Castellón, us adjunto una sèrie de links de youtube on es desgranen els aspectes tècnics dels 4 estils de natació: papallona, esquena, braça i crol

Està rodat a les instal·lacions del Real Canoe amb nedadors del club. Aquests vídeos me'ls van fer arribar per una altra banda també, i sembla ser que és el que fan servir per instruir als tècnics de natació: llegenda urbana? no ho sé, però els vídeos són clars clars. Val la pena veure'ls, us ho aseguro!

Espero que us siguin d'utilitat! Una abraçada amics!

Salut i Hm (que estem a l'aigua tú!)

Comentaris

  1. Ese Edu!!! Màquina m´hauràs de fotre classes particulars quan vinguis per aquí, perquè estic estancadíssim. La veritat és que els metres que faig a la setmana son poquets, però fa temps que no veig progressió.
    El sr.Tor (conegut com a Raimon) aquesta temporada s´ha convertit en el sr.Rot i m´està costant estirar-lo. A veure si l´apretes ara que ve el bon temps i es retroba amb les endorfines de l´any passat. Una abráçada!! Esperem notícies de les teves competis!!! Ens veiem ben aviat!!!

    ResponElimina
  2. Presi!

    Aquest diumenge corro la mitja Marató de Madrid. Surto d'una lesió del psoas i no arribo prou bé, així que tampoc intentaré fer marca. És la meva estrena en la distància, així que ja tindré més ocasions, segur!! Si rondo 1h40' estaré més que satisfet! Em queden molt lluny els temps del Del Pino... Mare meva 1h30' qué güeno!!

    Com et deia no em vull matar en aquesta cursa. D'aquí a menys de 3 setmanes començo la temporada amb l'ICAN62 de Marbella, un Olímpic amb aigua de mig IM i sense drafting. No arribo en pic de forma, però quasi bé. Si tot va bé estaré en situació de donar-ho tot a finals de maig: al Classificatori de Madrid del divendres 25/05 per la tarda.

    Estic pendent de les Marnaton News. No deu faltar gaire ja... Raimon, prepara't perquè l'Edu més enganyador et vindrà a veure aviat...

    Per obrir boca, tot i que sé que és una caca de temps per tú, oh gran Raimon!, ahir vaig fer el meu millor registre a l'Hm: 1'11.7". Bé, és una caca però no crec que estiguis en disposició de baixar-ho, clar...

    ResponElimina
  3. Gran Edu!!

    No et puc parlar del meu present natatoril bàsicament perquè no existeix..però si et puc dir que una de les meves millors fites "de antaño" no es com un temps als cent saps?? et puc dir que jo vaig fer un Marnathon al costat del gran Eduard navarro!! Si, si, el mateix que un dia va renegar del nostre país per anar a prepararse amb els millors, algú que va saver parlar poc i escoltar molt, algú de qui aquesta temporada escoltarem grans gestes.. Ah! i a més també vam competir en un mano-mano a la competi particular de... la Birra Daliniana!! Ja, que em duis d'això contra l'1:11 de l'hectòmetre??

    ResponElimina
  4. Raimon, sense paraules... Què cabrón m'has tocao la fibraaaaaaaaaaa!!! Aquest any repetim Marnaton i la boradrem, ho saps no? Ho farem de puta mare!!! A més, si tot va bé, a part de tú, el Dani i jo, s'haurien d'incorporar d'altres no??? Àlex, a veure si pilles forma i et sumes a l'expedició Cap de Creus 2012! Adrià, a tú ni t'ho dic perquè ja hi compto. Animeu-vos-hi! Estaria molt bé veure presència femenina aquest any!! Laura? Anna?

    La feina em va conduir per aquestes latituds i sort que he tingut de trobar-me amb un gran equip, amb grans entrenadors i millors companys. Aquest any, però, fidel als Spartrians! M'han intentat convèncer de canviar la llicència però aquesta temporada els meus temps són i seran Spartrians!

    Raimon, per mí la Marnaton va suposar un abans i un després: els quasi bé 7Km en aigües obertes, la tensió, el temps... però el millor va ser tot el que envolta la prova, començant pels companys de cursa. Si no m'hagués trobat amb el gran Thor i amb el gran Dani Sanz t'asseguro que no ho hagués assaborit tant i molt menys parlaria de tornar-la a fer. Allà va començar algo, hi va haver un click, i des d'ençà que tinc més ganes que mai de nedar.

    Al club de Madrid no seré el més ràpid ni el més fort, però sí el que més disfruta nedant, pensant a cada braçada que ja queda menys per tornar a gaudir del Cap de Creus. Se'm posa la pell de gallina! És un camí llarg, però paga la pena seguir-lo si al final del camí (que és el començament de la cursa) m'hi esperen els meus companys.

    Ja no puc nedar sol, ja no! Quan descobreixes el plaer i degustes les sensacions de nedar amb un Spartrià ja no vols tornar a fer-ho mai més sol. Us porto amb mí a la piscina, a 600 i 700Km, braçada rera braçada, i tiro d'aquesta presència quan l'àcid làctic em diu que pari, quan els braços ja no volen ni aparentment poden agafar, traccionar ni empènyer l'aigua, quan l'home del mazo ve i em dóna amb el seu martell... Però ser Spartrià és el que té, et dóna un plus, i treus força d'on nigú sap, doncs en el fons sou vosaltres el que reduiu el lactat, sou vosaltres els injecteu energia als meus braços i també sou vosaltres els que agafeu més aigua i l'empenyeu amb força! I això només ho sap un Spartrià...

    La felicitat no és una fita, és una camí. I això val igualment per l'esport: la glòria no s'assoleix fent una bona marca o guanyant una cursa, la glòria s'assoleix durant la preparació, mentalitzant-se minut a minut, però no per guanyar, sino per compartir aquests moments amb els teus companys, disfrutant acada moment de l'entrenament.

    Els Spartrians heu fet de mi l'esportista que sóc. Moltes gràcies a tots!!

    ResponElimina
  5. Joder, Edu! Estàs sembrat!! Quan he llegit la contestació del Raimon he pensat... "Quanta classe tiene mi amigo".
    Després m´he posat a llegir la teva resposta, i m´he dit... "joder, esto sí que es classe!".

    Com bé diu el mestre Thor, la classe no s´apren, es neix amb ella, i vosaltres dos sou PURA CLASSE en tots els sentits!

    ResponElimina
  6. Llegint tot això penso:
    "Quanta monyada!!! Som spartrians o què som?!"

    Però com aquests màquines em callen la boca nedant, pedalant o corrents... dic:
    "Ole tus huevos!"

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jajajajajajaja!!! Ese Xavi!! A quina competició et trobo aquest any? Ya listo pal tri o no?? GARMIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN!!!!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars