Excursió Matagalls (proper dissabte)

Bon dia a tots,

A continuació podeu trobar tota la informació de la pujada al Matagalls del proper Dissabte

Matagalls : 1696m
Sortida: Coll de Bordoriol a les 8 h
Desnivell: 607 m
Temps anada : 1 h 25 min
Dificultat: mitja
Material: Calçat adecuat, crema solar, aigua, gorra i roba comoda.

Làmplia collada de Bordoriol és travessa per la carretera de Viladrau a San MArçal i queda a  4 Km d'aquesta ermita. Les pietes forestals d'aquest sector i l'altitud del punt de sortida permeten oferir l'ascencio més còmeda a la creu de Matagalls. El camí segueix sempre de prop el contrafort NE del massís. És un trajecte forestal, dominat pel faig i que passa de bon fer, mai extenuant. Aparcament al mateix coll de Bordoriol.

Sortiu per la pista que marxa al SW, de cara a la Creu de MAtagalls, que s'albira al cim de la serra. Als 5 min, deixem a la dreta un ramal que mena a la propera font de l'Atlàntida. Passat el corral de la Vila, s'arriba a l'herbat coll de joan. Cruïlla de camins. La pista S porta de pla, en 10 min, a la font de Llops. La nostra, però, s'enlaira per la solan (SSE) i dibuixa una llarga liaçada abans de retornar a la carena. A coll Sabènia es recupera la carena momentàneament, però a continuació la pista guanya altitud per dins de la fageda de l'obaga, Als 33 min cal deixar a la dreta (SW), en un revolt, un camí que marxa de pla  a la font dels Mosquits. La nostra pista dibuixa una última llança abans de dirigir-se definitivament a Coll Pregon. Trajecte boscós molt agradable, esqueitxat d'avets. La Creu d eMatagalls es veu al vessant oposat, cada cop més aprop. Al cap d'una hora, quedareu situats sota Coll Pregon. Ho reconeixereu perquè hi trobareu un gran clot (congesta) i prequè la pista he arriba en un curt descens i dibuixa un revolt tancat a l'entorn d'aquest pou de neu. En aquest punt precís, abandoneu-la i enfileu al cami que puja de dret a Coll de Pregon, coll que s'endevina entre l'abreda, molt próxim. A partir d'aquesta bonica collada, seguiu endavant.

Ens veiem a la muntanya!!

Sempre endavant

1. Isa, Xavi, Regina, Dani López, Dani Sanz, Parellator, Gemma, el presi, Georgina, Migué i Sapi confirmats.